Juridische sector
Efficiënt en gemakkelijk teksten dicteren
Traditioneel wordt spraakherkenning vaak gebruikt door advocaten, rechters, juridisch medewerkers en consultants. Dat is niet voor niks, want in deze beroepsgroep is het lang gebruikelijk geweest om bandjes met ingesproken teksten laten uitwerken.
Vergeleken met zelf typen, of met een proces waarin dictaat door typisten of een transcriptiedienst wordt uitgewerkt is Dragon een oplossing met veel voordelen.
Hieronder zet ik een aantal voordelen van Dragon op een rijtje.
- Verhoogde Productiviteit en tijdsbesparing: Het inspreken van documenten gaat vaak sneller dan het typen. Hierdoor kan jij als juridische professional je concentreren op onderzoek, strategie en cliëntconsultaties in plaats van het typen van documenten.
- Kostenbesparing: Het gebruik van spraakherkenning kan de noodzaak voor administratieve ondersteuning verminderen, wat een besparing op personeelskosten betekent.
- Ook e-mails en notities dicteren: Aangezien de spraakherkenning op je hele computer beschikbaar is, kun je in elk programma gebruik maken van de mogelijkheid om te dicteren.
-
Flexibiliteit: Dragon kan op verschillende apparaten worden gebruikt, waardoor je ook onderweg productief kunnen zijn. Dit is handig voor het bijwonen van vergaderingen, reizen of werken buiten kantoor.
-
Verbeterde Documentatie: Het eenvoudiger maken van het documentatieproces kan de nauwkeurigheid en volledigheid van juridische documenten verbeteren. Doordat je snel een aantekening kunt dicteren kun je gemakkelijk de dossiers up-to-date houden.
-
Eenvoudige Integratie: Dragon is doorgaans compatibel met bestaande softwareprogramma's die in de juridische sector worden gebruikt, zoals Microsoft Word of software.
-
Toegankelijkheid: Voor juridische professionals die fysiek moeite hebben met typen, bijvoorbeeld door RSI/CANS, maakt spraakherkenning het mogelijk om hun werk voort te zetten.
-
Klanttevredenheid: Sneller en eenvoudiger documenten kunnen genereren leidt tot een snellere reactietijd naar je cliënten, wat de klanttevredenheid kan verbeteren.
-
Tekst invoeren terwijl je leest: Je kunt notities inspreken terwijl je een dossier bestudeert.
-
Vertrouwelijkheid: In tegenstelling tot het uitbesteden van teksten aan transcriptiediensten, kan het gebruik van spraakherkenningsprogramma een extra laag van vertrouwelijkheid bieden, wat cruciaal is in de juridische sector.
Ben je benieuwd of Dragon spraakherkenning ook voor jouw kantoor over jouw werkzaamheden een geschikte oplossing zou kunnen zijn? Neem vrijblijvend contact op via e-mail of telefoon: 06-30373332.